Kövess minket

Ilyen a jó edzés! Add ki magadból a maximumot!

Edzések

Ilyen a jó edzés! Add ki magadból a maximumot!

Kép: FitSmile

Ilyen a jó edzés! Add ki magadból a maximumot!

Edzés? Minőségi edzés?

Kiadós edzés a célold? Akarsz egy jót edzeni, de nincs ötleted? Kipróbáltál már több edzésformát, de valahogy érzed, hogy nem az igazi? Több van benned? Jobb eredményeket szeretnél?

edzés-andy

Több éve edzem, kipróbáltam nagyon sokféle edzésformát, sportokat. Ennyi év után elárulom, nekem milyen edzésterv jön be a legjobban. Van több olyan edzés, ami nekem bevált, szép eredményeket hagy maga után. Bemutatom az egyik kedvenc edzéstervemet:

 

TIPP jó edzéshez

Figyelmeztetlek előre, hogy ehhez az edzéshez kell némi kondíció és erőlét. De nem baj, ha kezdő vagy, akkor is nyugodtan alkalmazhatod, csak vegyél vissza az ismétlésszámból, esetleg hagyj nagyobb szüneteket egyes szériák között.

Bemelegítés

Tartson kb. 5-10 percig. Leghatákonyabb bemelegítés szerintem egy könnyebb, de magasabb intenzitású mozgássorozat. Kezdésnek kar-, lábhajlítás, csukló-, térdkörözés, helyben futás, magas térd- vagy sarokemelés, stb. Majd a végére 10-10-10 fekvőtámaszt, felülést és dreppelést belevihetsz.

Majd kezdhetjük az edzést…

edzésNégyütemű fekvőtámasz (rövidebb verzióját) és rúgásokat boxzsákba. Ezeket váltakozva, így elérhetünk egy nagyon kemény intenzitású edzést.

Négyütemű fekvőtámasz kiinduló helyzete állva (1), majd fekvőtámaszba ugrás (2-4), majd vissza (5).

Ez után jön a rúgás. Mindig csak az egyik lábunkat használjuk. Majd csak a széria után váltunk lábat.

Egy széria ebből áll: 10 x négyütemű fekvőtámasz, 10 x rúgás, majd megyünk lefele 9 x … 8 x … és így tovább. Végén az 1 helyett újra 10 ismétlést csinálunk.

A széria között pihenésnek csinálhatunk hasgyakorlatot: pl plank tartás vagy felülés vagy akár lábtartás, kondíciótól függően 1-2 percig.

Fontos még, hogy ennél az edzéstípusnál legyen egy edzőpartnerünk, aki segít fogni a boxzsákot, aki motivál, illetve aki mellett pihensz: ami azt jelenti, hogy amikor ő rúg, akkor van a pihenőidő ?. Emígy a két szériát pihenés nélkül, ha végigcsinálod, akkor nagyon ügyes vagy ?.

A széria után lehet már picit fáradtabb leszel. Függ majd attól is, mennyire voltál becsületes és gyors, illetve mennyire volt erős a rúgásod. Végére én személy szerint néha beleteszek még egy könnyebb intervall edzést vagy láb- vagy háterősítést is.

Levezetés

Az edzés végén fontos szerepet tölthet be a nyújtás. Kb 5-10 percig levezetésként, ha lehet, ne hagyd ki.

Tovább olvasom...
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Edzések

Fentre
%d blogger ezt szereti: