Kövess minket

Futással könnyebb a fogyás!?

Edzések

Futással könnyebb a fogyás!?

Futással könnyebb a fogyás!?

Fogyás, futás… rímel és még össze is függ e két fogalom.

Sok ember álma a fogyás, szálkásodni, izmosodni, zsírt égetni. Azért álom, mert cseppet sem könnyű feladat. Különböző krémek, tabletták, csodaszerek nem tesznek csodát fogyáskor. Egyetlen, ami bizonyítottan hatékony, az a mozgás és az étkezés.

A fogyás alappillérjei

fogyás-1Fogyáskor nagyon fontos, hogy ügyeljünk a helyes táplálkozásra és legyen kondíciótól függően kellő mozgás is hozzá. Mozgás alatt értjük ugyan egy kis sétát is vagy akár egy ártatlan takarítást … de ha szeretnénk hatékonyabban fogyást elérni, akkor javasolt effektívebb mozgásfajta. Számos hatékony sport létezik, mindenkinek más a „kedvence“, mégis kiemelném a futást.

Futás

A futás egy nemzetközileg elismert hatékony sport. Nem kell hozzá sok tudás, se különböző segédeszközök. Elég egy jobb puhatalpú cipő, kellő öltözék és mehetünk is. Emlékszem, mikor még iskolás voltam, nem értettem mi a futás lényege, hogy mennyire fontos egy jó cipő, a bemelegítés, pulzusszám figyelése, a nyújtás… Csak felvettem a vékonytalpú egycsíkos cipőm, pamutnadrág, póló és közvetlen csokievés után, gondolván, hogy ez majd energiát ad, nekiugrottam… Igen, sokszor végződött az ilyenfajta nekiugrás kellemetlen mellékhatásokkal. De most legalább hasznos tanácsokkal tudlak ellátni :).

Így picit tapasztaltabban tanácsolnék, számomra legideálisabb futás-„fajtát“:

fogyás-2TIPP: nálam nagyon bevált az éhgyomri, koránreggeli, munka előtti intervall futás. Diéta alatt, amikor az energiabevitel csökken, elég egy laza kocogás is. Fontos, hogy éhgyomorra menjen. Futást mindenképp lazán kezdd, amíg az ízületek be nem melegednek kellően. Bemelegítésre fokozottan ügyelj oda a téli időszakokban! Intervall alatt értem a gyors és lassú tempó váltakozását. Futás végén ajánlott egy könnyed nyújtás, majd jöhet a hideg zuhany és kezdődhet a nap.

TIPP 2: szintén nagyon bevált a kis mennyiségű reggeli-ebéddel (szinte 0-ás vagy minimális étkezés után), azonnal munka után hosszabb,  de mérsékelt tempóban, a futás. Mivel a nap folyamán kevés volt a bevitel, munka után az ember fáradékonyabb, így nehéz elvárni nagy teljesítményt, de ha minimális szénhidrát és kalóriabevitel volt, akkor ez egy hasznos zsírégető módszer lehet.

Egy 60 perces kocogással el tudsz égetni 500 – 700 kcal is, ami nem kis teljesítmény. Ha futás előtt csökkented vagy akár törlöd a szénhidrát bevitelét, akkor nagyon hasznos fogyási eszköz lehet.

Puhatalpú cipőt fel és hajrá futni.

 

 

Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Edzések

Fentre
%d blogger ezt szereti: