Kövess minket

Fogyás. Fontos, hogy mérjük az ételünket?

Étkezés

Fogyás. Fontos, hogy mérjük az ételünket?

Fogyás. Fontos, hogy mérjük az ételünket?

Fogyás. Fontos, hogy mérjuk az ételünket?

 

Fogyás. Zsírégetés. Izomnövelés. Kalóriaszámlalás. Mérések. Edzés. Energia. Motiváció. Vajon ezek az egészséges élet kulcsfontosságú elemei?

Pár éve foglalkozom az ételek kísérletezésével. Olvasok, figyelgetek, kísértletezek. Mindenkinek más a teóriája és a tapasztalata. Ennyi információ mellett az ember már maga sem tudja, hogy vajon jó a szénhidrát, együnk este, szabad ezt-azt enni? Mi is jó valójában?

 

 Titok?

Titok egyértelműen abban rejlik, legalábbis saját tapasztalatomból kiindulva, hogy ha fogyni szeretnénk, akkor többet adjunk ki, mint vegyünk be. Igen, sablonos “duma”. De igaz.

És hogy mit is együnk valójában? Lényegében mindegy. Csak idő ahogy múlik rájön mindenki maga, hogy inkább okosabb választás egy nagy adag zöldség, mint pl. egy kirtántott disznóhúst. Miért is? Ugyanúgy megtelít mindkettő (majdnem 🙂 ), de a kalóriakülönbség a nagyon magas.

Jó-jó. Másik kérdés az egészség, de azt inkább egy másik blogban fejtsük ki, hogy miért inkább egy alma, mint egy szelet keksz.

 Mit is kell tennünk?

Tehát egy szóval: deficit. Többet adjunk ki, mint be. Ehhez elengedhetetlen, hogy ismerjük az étel tömegét és kalóriaértékét. Nem, nem kell bemagolni. Elég, ha használsz rá egy ügyes kis weboldalat, pl mint a mienk is, ami teljesen ingyenes: www.fitsmile.eu. Ha épp nem találod meg benne a kívánt ételt/ital, akkor keresel valami hasonlót. Pl szinte teljesen mindegy, hogy eszel egy fehér kiflit vagy egy ugyanolyan teljes kiörlésű pékárut. Igen, rosttartalomban, vitaminokban és ásványi anyagokban különbözik, de a kalóriatartalmük nem tér el nagyban.

Ezekben az aplikációkban, weboldalakon fontos megítélni a bevett ételed tömegét. Pl egy körte kb 200 gram, csutkáját bizonyára nem esszük meg. Az kb 30 gramot nyom. Tehát netto 170 gramm egy körte.

Táplálékértéküket általában 100 gramban adják meg a gyártók, ezért meg kell szorozni. Egy körte kalóriatartalma

https://www.fitsmile.eu/tapanyagtablazat/gyumolcsok-es-gyumolcslevek/korte-504.html

43 kcal, tehát ha megeszel egy körtét az kb 73 kalóriát tartalmaz. Nagy a víztartalma, ezért is ilyen kevés a kalóriaértéke. Összehasonlításként ugyanennyi kirántott disznóhús:

https://www.fitsmile.eu/tapanyagtablazat/keszetelek/kirantott-disznohus-395.html

tartalmaz 456 kalóriát, egy szelet kb 170 gram szintén, tehát 775 kcalóriát. Mi? Tízszerese. Igen, jobban laktat. Meg valamivel több is a táplálékértéke, fehérjeszintje, .. de akkor már egy 200 grammos csirkehús natúr

https://www.fitsmile.eu/tapanyagtablazat/husok-es-huskeszitmenyek/csirkemell-nyershus–3.html

ami 170 gramban 150 kcal.

Ezek olyan dolgok, hogy sok ember feleslegesnek tartja. Illetve az elején nehéznek is tűnik a számolgatás. De ha az alapokat elsajátítsa az ember, akkor a fogyás sokkalta egyszerűbb és magabiôztosabban fog menni.

Kis segítség még:

Egy banán (héja nélkül)

128 gram.

Barack csutkája 9 gram, egész őszibarack 96 gram.

 

Hozzá kis házilekvár, fahéj, ízesítő (itt majd kitérhetünk hogy mennyire egészséges az eritrit, de hát kevesebb kalória 😊), házilekvár, fehéjogurt (laktózérzékenyeknek pl kecske vagy birka) és meg is van a csodás reggeli edzés után.

 

 

Hajrá

 

 

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: