Kövess minket

Burgonya? Együk diéta alatt vagy inkább ne?

Étkezés

Burgonya? Együk diéta alatt vagy inkább ne?

Burgonya? Együk diéta alatt vagy inkább ne?

Burgonya igen vagy nem?

Burgonya? Amikor ezt hallom, hogy ropogós burgonya,  rendesen megörülök neki és máris felfalnák egy tányérral, mindegy hogy épp mit csinálok.

Lehet nem vagyok ezzel egyedül. Gondolom sokan vannak így más étellel, mint a pizza, hamburger vagy akár egy csomag chipsz.

Általában emberek nagyon szeretik a túlkalóriás ételeket. Ugye ez étel fogyasztása kis boldogsághormont termelt. A ropogósra sült tészta ínyencfalat sok ember számára. Így vagyok ezzel én is, ezért is kerestem egy olyan megoldást, ami nem túl sok kalória, mégis nagyon ízletes, ropogós és burgonya 😊.

Hogy készítsük el a ropogós burgonyánkat?

Igen a mai világban, sok ügyes készlet és robotgép van a piacon, de elég akár egy sütő és egy jó edény, amelyen nem ég oda az olaj.

Elemezzük meg jobban ezt a burgonyát. Tényleg elég, ha kihagyjuk az olajat?

Sokan mondják, hogy köretet ne diéta alatt. Igen ezt a diétát már párszor átbeszéltük. Szóval nézzük meg:

1 burgonya héjjal együtt nyersen kb 150 gramm. Ez egy közepes burgonya súlya. 100 gramm burgonya értéke átlagban 80 kalória.

https://www.fitsmile.eu/tapanyagtablazat/zoldsegek/burgonya-kesoi-555.html

Összehasonlításként 100 gramm brokkoli 25 kalória, egy 100 grammos csemegekukorica kb 100 kalória, de pl 100 gramm avokádó 242 kalória vagy épp 100 gramm mogyoró 585 kalória és a legjobb 100 gramm kókuszolaj 900 kalória. Felsoroltak közül mind egészséges, ebből is látni, hogy egészséges étel nem arányos a fogyással. Ha szeretnénk egészségesen fogyni, kell ismerni a tápanyagértékeket és  a helyes arányokat.

Tehát, ha éhes vagy, ne kezdd mogyoróval az ebédet, hanem pl. egy tányér levessel, vízzel, zöldséggel, aztán mehet a „laktató“ része 😊.

Visszatérve…

A kedvenc burgonyámat, végre rájöttem, hogy hogyan ehetem ropogósan relatív kicsi kalóriaérték mellett. Erre jön egy újabb felfedezés: a ropogós krumpliban (az a kis fekete része, ami a legjobb persze) hő hatására  akrimalid keletkezik, ami veszélyes az egészségre nézve. Mondják a tudósok. Ne már, végre tudom a hogyant, mégsem ehetem. Mit csináljak?

Ha nagyon elemeznénk minden ételt, akkor igazán kevés választék volna, főleg ha mellette laktózérzékeny vagy, meg gluténrézékeny, ja meg zellerallergia, de a tojás fehérje se tesz jót…

Szóval, jótanács: legjobb diéta, ha tudatosan étkezel, ismered az ételek tápanyagértékét, ismered a helyes főzési technikákat, a hogyankat a miérteket és főleg, amitől jol érzed magad, energiát és jókedvet ad, hosszú távon is.

Burgonyát, ha szereted és ropogósan szereted, akkor csináld meg olaj nélkül, hetente egyszer jóízűen megeheted mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül.

 

Tudatosság a kulcs 🙂 Ha ezt a blogot olvasod, akkor bizonyára teszel a tudatos táplálkozásért. Csak így tovább.

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: