Kövess minket

A banántól fogyunk vagy hízunk?

Étkezés

A banántól fogyunk vagy hízunk?

A banántól fogyunk vagy hízunk?

Banán jó vagy rossz?

Banán. Vicces téma .. ? Legalábbis nekem. Van, hogy közellenségként tekintek rá, van,  hogy egy nagyon kíváló, sőt legjobb energiatöltési forrás. Egyszer segít, rendesen érzem az erőt tőle, máskor pedig a cukorszintem annyira szétlövi, hogy befáradok tőle. Neten is olvashatjuk pro vs kontra témát, miért igen és miért nem és ahogy említettem, én magam is így vagyok vele. Miért is van ez?

Banán jótékony hatásai

Nagyon sok vitamin és ásványi anyag van benne (B6- és C-vitamin, mangán, kálium, vas, foszfor) és még ami nagyon fontos, hogy magas a rosttartalma is.

Védi az emésztőrendszerünket, javítja annak tápanyagfelvételét, természetes savlekötő, normalizálja a vércukorszintünket és a vérnyomásánkat is.

BanánSorolhatnám… Viszont, ami minket érdekel, az első sorban a fogyás és az energiaforrás. Mivel a banán pozitív hatásai résznél vagyunk, akkor ha beidőzzük és megválogatjuk a banán fajtáját, akkor bizony nagy barát lehet. Ha fogyni szeretnénk, akkor választjunk inkább kissé éretlen banánt, aminek zöld színe van és vastag héja. Ugyanis ezeknek a típusoknak magas a rosttartalmuk, kicsi a cukorértékük, így a glikémiás index is alacsony, tehát nem okoz inzulíningadozást, tehát a cukorszintet képes egy szinten tartani, így nem leszünk fáradékonyak és éhesek.

Energiatöltésként is remekül szolgálhat, mivel +- 30 g szénhidrátot tartalmaz és a magas rosttartalmának köszönhetően segít elnyújtani ezek felszívódását, így hosszabb ideig képes energiával ellátni. Egyes kutatások szerint egy 90 perces edzéshez is képes energiát biztosítani (persze kisebb intenzitású edzéshez). Ezen kívül magas kálium tartalma hozzájárul az edzés alatti megfelelő izomműködéshez és a benne lévő triptofán pedig segít ellazulni és jótékonyan hat a kedélyállapotra.

Személy szerint nem nagyon vagyok a cukortöltés híve edzés előtt. Szerintem fontosabb az edzés utáni regenerációhoz, visszatöltéshez. Nekem jobban megy így az edzés,  jobban érzem magam. Viszont tudom, hogy sokan nem tudják cukor nélkül elképzelni edzésüket, úgyhogy ezt meghagyom saját véleménynek.

Banán negatív hatásai

Mivel minket a fogyás és az energia érdekel, ezért kiemelném, hogy a sárga, érett banánok cukortartalma meghaladhatja a 40 gramot is, ami már nem kis glikémiás érték és cukorbomba. Ezért a fogyókúrázók körébe, amíg tart a kemény „diéta“, ezt mellőzném vagy csak igen intenzív edzés után fogyasztanék 1 db.

Érett banánnál vigyázunk, hogy ne vigyuk túlzásba a rost bevitelt. Ha többet fogyasztunk, akkor mindenképp ajánlott megemelni a vízfogyasztást is.

TIPP

Számomra a banán ideális intenzív edzés után energia-, vitamin- és ásványi anyag újratöltésére, a test regenerációjához.

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: