Kövess minket

Szénhidrát, igen vagy nem?

Életmód

Szénhidrát, igen vagy nem?

„Pályafutásom“ óta nagyon gyakran változik meg véleményem a szénhidrát beviteléről. Volt időszakom, mikor nem foglalkoztam vele, ettem, ami jött. Volt időszak, mikor játszottam a szénhidrát fogyasztással, egyik nap több, másnap kevesebb. Volt olyan időszak, mikor minimumra vittem, próbáltam több napon, héten át paleo stílusban étkezni, lehet sikerült ketózisba is kerülnöm.

Saját tapasztalatomból kiindulva…

…kimerem jelenteni,hogy szénhidrátra szükségünk van. Semmiképp sem ítélem el a keto, paleo .. étkezést sem, ahol a szénhidrát fogyasztás mondhatni egyenlő a nullával, 30-50 g alatt/ nap (keto) vagy 100 -150 g (paleo). Nem egyszer alkalmazom is ezt a fajta étkezést még mai napig. Vannak nagyon sok előnyei a paleo vagy keto étkezésnek, főleg ha valamely betegség merül fel.

Viszont egy egészséges embernek, akinek aktívan telik a napja, sőt még edz is, keményen méghozzá és szeretne akár jó teljesítményt kihozni belőle, mindenképp ajánlom, sőt .. kell a minőségi edzéshez a szénhidrát. Nagyon fontos, hogy ne ugorjunk neki edzésünknek üres glykogén raktárral. Ha az edzés kiadós volt, akkor mindenképp újra kell tölteni ezt a raktárat, hogy kész legyen az újabb sikeres edzésekhez.

Legjobb szénhidrát típusok: rizs (barnarizs, fajtából Basmati rizsát részesítem előnybe), zabpehely (már kapható glutén nélkül is), burgonya, batáta, zöldségek, gyümölcsök, teljes kiörlésű tészta és liszt-félék (bár személy szerint nagyon ritkán fogyasztom őket), kus-kus, tönköly és egyéb finomságok.

Az edzés előtt inkább teljes kiőrlésű rizs, tészta, liszt és hasonló alacsonyabb glikémiás szénhidrátot ajánlanám. Vagy ha töltve a raktár ?, talán nem is annyira fontos előtte fogyasztani. Edzés után talán megengedhető a magasabb glikémiás típusok is, mint gyümölcs, burgonya, fehér rizs …

Ha szeretnénk dobni egyet egészségünkön és jobban emészteni, mindenképp ajánlom kellően előkészíteni a szénhidrátokat. Erről bővebben talán .. legközelebb.

Edzésre fel..

Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Életmód

Fentre
%d blogger ezt szereti: