Kövess minket

Gyógyszer helyett kurkuma?

kép forrása: https://www.rojikovokorenie.sk/data/images/thumb/2175_ffce56079c.jpg

Étkezés

Gyógyszer helyett kurkuma?

Gyógyszer helyett kurkuma?

Kurkuma? Lehet hallottál is róla, de nem tudod mi az vagy miért is jó?

Kurkuma vagy indiai sáfrány a gyömbérfélék családjához tartozik. Ez egy fűszernövény, melyet leginkább Indiábán, Kínában és Indonéziában termesztenek. Hasonlít a gyömbérre, ezért sokan forró teába vágva fogyasztják, hasonlóan a gyömbérhez. Mégis különleges íze miatt elterjedtebb fűszer formája, amiket ételek ízesítésére használják leginkább.

Jótékony hatásai

  • Védelmet nyújt az allergiás tünetek ellen (képes megakadályozni a szervezet hisztamintermelését).kép forrása: http://www.imagodiagnostika.sk/superfoods/kurkuma/
  • Segít az ízületi gyulladások ellen (gyulladáscsökkentő és antireumás hatásai több kutatás is alátámasztja).
  • Védi a bőr természetes szépségét.
  • Rákmegelőző hatású (kurkumin széles körű rákellenes hatóanyagokat tartalmaz).
  • Szívrendszerre nagy mértékben pozitív hatással van.
  • Emésztési zavarok ellen harcol (igen jó ellenszer a vastagbélgyulladásnak is).

 

Milyen mennyiségben használd?

Ha szeretnéd pozitív hatását minél gyorsabban elérni, akkor mindenképp ajánlani tudnám a napi 10-15 g kurkumafogyasztást. Ez felér kb 1 teáskanálnyi vagy fél evőkanálnyi kurkumaporral. Sokaknak nem jön be az íze, viszont ha ételed “meghinted” csipetnyi kurkumával, akkor az ízét szinte nem is érzed, mégis sokat segítenél vele szervezetednek.

Kurkuma tippem

Ha saját tapasztalatomból indulok ki, akkor hús, hal, tojás vagy akár rizs, burgonya- fogyasztásánál vagy levesek hozzáadásánál kitűnő hozzáadott fűszer lehet. Nálam leginkább bevált energia- és vitaminbomba, akár egy jó kis edzés előtti stimuláns is, kb 150 – 200 gramm főtt marhahús házi földimogyoróval tálalva (egy maroknyi) és kurkumával megszórva. Hozzá egy pohárnyi zöldtea, kb fél óra elteltével.

 

Kurkumát fogyaszd D-vitaminnal!

Sokan ajánlják a kurkuma fogyasztását együttesen D-vitaminnal együtt, ugyanis ezek így tudják legjobban serkenteni az immunsejtek működését. Hogy igaz-e teljes mértékben, nem tudhatjuk, viszont úgy gondolom nem okoz gondot néha okosabban összekombinálni az ételeket. Így hát nézzük pár értékes D-vitamin forrást, ami ugye a téli napokban amúgyis nagyon fontos a napsütés hiánya miatt:

D vitamin források

  • Halfélék nagy mértékben tartalmaznak D-vitamint. Ami szomorú hír a halféléknél, hogy nagyon nehezen kapható hazánkban „igazi“, egészsésges hal. Mire eljut hozzánk és ahogy eljut a boltokba, sajnos nem nevezhető egészségesnek. Ezért hiába van tele vitaminokkal, kell vigyázni ezek ételek fogyasztásával. Legtöbb D-vitamin forrás lazac, szardínia, makréla, tonhal vagy tőkehal.
  • Ezen kívül a gomba, legtöbbet a shiitake gomba tartlmaz.
  • Tojássárgája.
  • Tej és tejtermékek.
  • Bárány és marha.
  • Fésűkagyló.
  • Garnélarák.
  • Illetve különböző D-vitamin táplálékkigeészítők is segíthetnek a napi bevitelben.

Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: