Kövess minket

Fogyni akarsz, ne diétázz, hanem …

dieta fitsmile

Étkezés

Fogyni akarsz, ne diétázz, hanem …

Fogyni akarsz, ne diétázz, hanem …

Fogyni szeretnél? Kell a diéta?

Nők és férfiak nagy része nincs megelégedve saját alakjukkal. Férfiak inkább izmokra vágynak, míg a nők karcsú testalkatra. Ezek az emberi ideálok. Mindkét esetben fontos a szimmetria, amelynél a minimális zsír és minél több izomréteg a fontos. Ez okos étkezéssel és edzéssel érhető el.

Mi a fogyás?

Nem szeretnék belemerülni a biokémia labirintusába. Fogyás, kalóriák, légzés, hő, … inkább picit laikusan térnék ki a fogyásra, saját tapasztalataimból kiindulva.

Létezik millió diétamód, ne egyél húst, szénhidrátot, fehérjedús ételek igen, zöldségeket, gyümölcsöket, csak vizet igyál, semmi cukor, semmi káros, … diétáról mindenkinek kissé negatív a véleménye. Nem is meglepő. Hiszen, ha diétázunk, meg kell vonni magunktól sokmindent. És hát élni akarunk, jól akarjuk magunkat érezni a bőrünkben. De hát, ha zöldséget reggelizünk, főtt halat olivával ebédelünk és csak vizet iszunk, még az életkedve is elmegy az embernek.

Akkor hogy is fogyjunk?

dietaIgen. Ez nem egy egyszerű feladat. Legokosabb megoldás, ha szépen megtanuljuk az ételek kalóriafelépítését, ahogy a kiadásokét is (hogy tudjuk mit szabad és mit inkább kerüljünk), illetve az emésztőrendszer ismeretének elsajátítása se elhanyagolható. Ha biztosra akarunk menni, akkor nagyon hasznos tudni a napi kalóriabevitel-és kiadás mennyiségét is. Igen, a „fárasztó“ napi számolgatás .. lehet főleg az elején kicsit fárasztó lehet meg nehéz és bonyolult feladat, de ez egy hatalmas segítség lehet a jövőre nézve, főleg, ha a biztosra akarunk menni. Természetesen többminden is befolyásolja a fogyást, de a fent említett pontok ismerete szinte elengedhetetlen.

Ha már bennevagyunk a napi kalóriadeficitben (ami ne legyen extrém!), akkor fontos hogy ezt a kalóriaszámot bevigyük azzal az étellel, amit szeretünk és ami erőt ad. Lehet az elején párszor megbotlogunk, rosszat választunk, de mivel a fogyás mindenképp az egészséges és boldog életstílus kialaktísávál hozható össze (főleg hosszú távon), ezért fontos ezt megtalálni. De vajon mi az ami erőt ad, ami nem terheli le az emésztést és amitől jókedv is van … ? Ki fogok ezekre térni hamarosan a következő blogjaimban.

De hogy miről is beszélek?

Ízelítőleg saját példámból kiindulva: reggelire olyan ételt fogyasztok, aminek emésztése nem visz el sok energiát, hisz erre az energiára szükségem van a munkában, iskolában, edzésen .. de mégis ad erőt.

Ebédre legyen kis erőforrás az edzéshez, de szintén minimálisan terhelem az emésztést. És a kiadós edzés után jöhet a vitamin/minerál/rost bomba fehérjével, ami lehet leterhel, de hisz már megyek úgyis aludni. A jól kiérdemelt pihenés kellő regenerációval.

Sorok közben … kiemelnék két szót: “edzés után”.

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: