Kövess minket

Energia, fittség, vidámság

energia_fitsmile

Életmód

Energia, fittség, vidámság

Energia, fittség, vidámság

Energia? Mitől vagyok fáradt egész nap?

Kávé, Red Bull … gyere gyors, mert végem van.

Ismeritek Ti is?

Sokak gondja, problémája hogyan is szerezzünk energiát. Egy nap 24 órából áll, vannak álmaink, céljaink, amihez erő és kedv kell. Szép alak > edzeni kell. Sok pénz > sok munka és erő kell. Energia. Szükségünk van rá. De hogyan is, mikor néha mégcsak felálllni is alig van kedvünk ?..

Egy jóideje én is keresem az energiaforrásokat. Bevallom, néha alkalmazok én is „műenergiát“. Hisz emberek vagyunk … Mégis próbálom minél többször hasznosítani saját energiám. Fejlesztem, edzetem magam benne. Kezdésnek reggel éhgyomorra futást alkalmazok, nah jó inkább kocogás, de segít .. legalábbis nekem.

Viszont minden szervezet más, ezért nem tudnám leírni, hogy mi a fix gyógyír rá. De tudok pár jótanácsot adni, ami talán a legtöbb embernél múködik:

energia_Fitsmile

  • Alvás. Értékes kis csodaszer. Nagyon fontos nálam, hogy próbáljak általában egy időben lefeküdni és felkelni. Műszakosoknál picit problémásabb lehet a helyzet, de akkor is meg kell találni az arany kisutat. Napi 7_8 óra úgy vélem szinte elengedhetetlen az egészséges és fitt élethez.
  • Étkezés. Erről egy könyvet lehetne írni. Igyekezni fogok blogjaimban megemlíteni azokat az ételeket, amelyek energiát adnak nempedig elvesznek és megfelelő ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaznak. Ami fontos, legalábbis nálam, hogy ne terheljem le a szervezetem a nap első felében (nagy mértékű és típusú ételek) és próbálok mindenképp vmit mozogni, edzeni, dolgozni, alkotni..majd inkább a nap másik felében „töltődni“. Ha az emésztés befáraszt délután/este, nem is gond, hisz kell a pihenés estefele. Ilyenkor a kis múvelődés, olvasás előtérbe kerülhet.
  • Víz, citromosvíz, tea, leves, szóval ne cukros folyadék használata legyen meg: napi 2-3 L.
  • Pozitív gondolkodás. Nem vagyok pszichológus, de fontos, hogy ne hagyjuk magunkat bemérgezni negatív gondolatokkal és emberekkel. Legyen célunk és minden nap tegyünk érte. Egy lépés előre is több, mint a 0.
  • Mozgás. Nem szeretsz edzeni? Akkor vegyél magadnak egy lépésszámlálót vagy tölts le aplikációt és tegyél meg minden nap 10 000 lépést. Megvan könnyedén? Akkor növeld 12 000-re. Hidd el, a mozgás alapeleme lesz egy napodnak. Eredmény? Meglátod, eljön.

Ezekről az apró, mégis nagyon fontos elemekről még szólunk majd bővebben. Kis ízelítőnek elég most ennyi és akkor hajrá ki a szabadba. Mindegy mit, csak mozogjunk minél többet.

Te hogy töltöd magad energiával?

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Életmód

Fentre
%d blogger ezt szereti: