Kövess minket

A csokoládé segíthet a fogyásban?

Étkezés

A csokoládé segíthet a fogyásban?

Csokoládé? Segít tényleg a fogyásban? .. bizonyára most azt hiszitek, hogy viccelek. Lehet sok embernek most örömet okozok ezzel a cikkel, de van egy jó hírem: ha ügyes vagy, csokoládé nagyon is segíthet lefogyni.

Akkor nézzük csak az összetételét:

A csokoládé forrását Dél-Amerikához vezethetjük vissza, ahol a Theobroma cacao növény termésének köszönhetően kakaóbabot kapunk, amiből készül a csokoládé. Ez a nyers kakaóbab zsírból, fehérjéből, cellulózból, keményítőből, színezékből, cukorból, koffeinből, vízből és ásványi anyagokból tevődik össze.

csokoládéMaga a kakaó nagyon hasznos termék és számos jótékony hatása van:

  • antioxidáns,
  • kedélyjavító hatása van,
  • ásványi anyagokat tartalmaz (magnézium, foszfor, réz, kálium, …),
  • vitaminokat (A-, B1-, B2-, B6-, B12-, D- és E- vitamint),
  • koffein tartalom miatt (+/- 0,2%) jótékony hatással van a központi idegrendszerre,
  • növeli a mentális aktivitást,
  • csökkentik az erekben a zsírok lerakódását,,
  • a flavonoidok védelmet nyújtanak a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen is,
  • csökkentik a vérnomyást,
  • nyugodt, relaxált állapotot okoz…

“Micsoda?!” .. lehet gondolod magadban. ? Ennyi pozitívat ad a csoki? “Igen, igen.” Akkor miért nem esszük?

A válasz: zsírtartalma miatt a kalóriaértéke magas, ezért óvatosan vele és függőséget okozhat ?. Viszont, ha eredeti csokoládét eszel, és most nem az agyoncukrozott, tejezett, fruktózcukrozott termékre gondolok, akkor nagy kárt nem tehetsz magadban.

Tippem: reggeli órákban, amikor szükséged van energiára, nem akarod leterhelni szervezeted nehéz reggelivel, akkor ajánlok minőségi keserű csokoládét kávéval, esetleg kevés bio tejjel vagy kis olaj hozzáadásával (kókuszolaj, ghee vaj), esetleg fahéjjal vagy kakaóporral. Nálam ennél jobb reggeli nem létezik egyelőre.

 

csokoládéCsokoládé vásárlásánál figyelj az összetételre:

Legtöbb esetben kakaómassza, kakaóvaj vagy kakaóporból áll, melyeknek számos pozitív hatása van a szervezetre (lásd feljebb). Ezért nagy mennyiségben ebből álljon a termék. Ideális 70 % felett. Csokoládé tartalmaz cukrot is. Figyelj oda, hogy 100 g-ban minél kevesebb legyen (30 g alatt). Ha már választunk a rossz közül, akkor inkább cukor legyen (jobb pl eritrit, xilit vagy barnacukor), a fruktóz-glukóz cukrot, szirupot, ha lehet kerüld. Illetve más hozzáadott kémiai cuccnak sincs helye egy minőségi csokiban.

Legközelebbi blogomban segítek választani. Összehasonlítunk pár terméket.

Szép napot ?

Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: