Kövess minket

Avokádó az egészséges életért

Étkezés

Avokádó az egészséges életért

Avokádó az egészséges életért

Az avokádó egészséges vagy zsíros, kalóriás étel?

Sok ember nem is tudja mennyire hasznos és egészséges az avokádó. Nagyon sok ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz és nagyon sokoldalúan el lehet készíteni, akár édesen, akár sósan is.

Mit tartalmaz?

avokádóTöbb, mint 25 alapvető tápanyagokat tartalmaz (A, B, C, E és K, réz, vas, magnézium és számos más vegyületet). Az avokádó segíthet a bőr árnyalatán is, hiszen az egyszeresen telítetlen zsírok segítenek megtartani a bőr felső rétegének nedvességét. Ezenkívül omega 9 zsírsavai enyhítik a bőr pirosságát és irritáltságát is és segítik a sérült sejtek természetes gyógyulását.

Sportolóknak …

Azok sportolók számára, akiknek szükségük van energiára egy kiadós edzéshez, az avokádó kiváló választás lehet ehhez. Avokádó az olajfélék csoportjába tartozik, viszont a „jó“ HDL koleszterinszintet emeli és csökkenti a rossz „LDL” koleszterint. Egy szelet avokádó, ami kb 30 gram, 50 kalóriát tartalmaz és kb 4-6 gram zsírt.

Ezenkívül bőségesen tartalmaz antioxidánsokat, amely többek között segíthez az edzés utáni regenerációban is. Fogyásnál bár magas a kalóriaértéke, mégis kellő ételmegválasztásnál segíthet akár a fogyásban is. Ugyanis a benne lévő zsírok csökkentik az éhséget és eltelítenek, így kevesebbet eszünk egész nap. Ezen kívül L-kartinin is van benne, amely egy olyan aminosav, amely segít a zsír lebontásában.

Ásványi anyagok és vitaminokon kívül van még egy nagyon fontos „tulajdonsága“, hogy segít jobban felszívódni a karotenoidnak (antioxidáns, amit a sárga és a narancssárga növények tartalmaznak), ezért a legjobb kombinálva zöld zöldségekkel (káposzta, saláta, mango). Pl a salátában 6-szor gyorsabban segíti felszívódni a karotenoid-ot, tehát a vitamint A, D, E, K.

Vásárlásakor ajánlom kipróbálni keménységét. Ha nagyon kemény, akkor ajánlott pár napig hagyni, míg megpuhul, beér.  Egy érett avokádónak relatív könnyen válik le a héja. Viszont a túl érett sem jó, hamar bebarnul és veszít az ízéből is.

TIPP: vágd ketté az avokádót, vedd ki magját. A belsejében rejlik a sok antioxidáns.

TIPP egy finom smoothie-ra: Avokádó mix-nél keverd össze ezeket a hozzávalókat:

400 ml mandula vagy kókusztej

½ avokádó

2 kanál protein koncentrátum

1 LK jávor szirup v egyéb egészséges ízesítő

2 KK kakaópor

Mixel össze, majd fogyaszd egészséggel!

Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Étkezés

Fentre
%d blogger ezt szereti: