Kövess minket

Alakformálás, mint életstílus?

Edzések

Alakformálás, mint életstílus?

Alakformálás, mint életstílus?

Alakformálás, mint életstílus?

Alakformálás, fogyás, izomnövelés. Mai világban nagyon trendi célkitűzés nemcsak a fiatalok körében, hanem egyre több közép- és idősebb korosztály számára is. Hisz mindenki jól akar kinézni, tetszeni a kiválasztottnak, magabiztosságot ad és nem utolsó sorban egészséget. Ugyanis alakformáláshoz, fogyáshoz és izomnöveléshez is szükséges az egészséges életmód.

Mi az alakformálás?

Alakformálás alatt nők esetében inkább a kerek popsit, lapos hasat és vékony derekat értjük, míg férfiak esetében nagy vállakat, kezeket és kockás hasat. Főleg a nők! De ugyanúgy a férfiak körében is igen gyakori, hogy megvan a kitűzött súlytömeg, még sincsenek megelégedve alakjukkal. Mi tis értek ez alatt? Magyarázzuk meg két kép összehasonlításával:

A kép nagyon jó illusztráció ahhoz, hogy a zsír és az izom tömegre nézve ugyanaz, alakra és nagyságra viszont nagyban különbözik.

Zsír vagy izom?

Pl.: lehet egy 56 kilós hölgy, aki nem tornázik, nem étkezik egészségesen, ez meg is látszik zsírpárnáin: vékony lábak, nagyobb has vagy comb, popsi.

vagy lehet egy 61 kilós hölgy, aki minden nap eddz, megválogatja az ételeket, lehet többet is eszik, így az izomtömege magasabb, mégis az alak szimmetriája szebb, mint az előzőé.

Eredmény: ne a kilókat nézzük, hanem törekedjünk arra, hogy minél több izom legyen és minél kevesebb zsírtömeg.

Izmot tudunk növelni edzéssel. Zsírt égetni a bevitt étel megválogatásával. Tehát alakformálás = edzés + egészséges étkezés.

Nem, a diéta, a napi 300 gramm fehérje, 0 szénhidrát azoknak való, zöldségétel, víz, semmi édes, csak hús és így tovább azoknak való, akik versenyre készülnek, akiknek van x idejük beleférni a kitűzött célokba.

Ha épp nem versenyre készülsz, csak alakot akarsz formálni és egészségesen élni, akkor egy átlag embernek nagyon fontos, hogy kialakítsa magának az alakformálást, mint egy életstílust.

Mit is jelent ez?

Diétázni, tehát megvonni magunktól nagy mértékben ételt, ki lehet bírni egy adott ideig. Bizonyára, aki kipróbálta ezt, tudja és egyetért velem.  Viszont, ha szeretnénk alakot formálni és szép alakkal együtt élni akár egész évben, akkor ki kell alakítani magunknak egy olyan életstílust, amitől jól érezzük magunkat, van energiánk és nem fogyasztani felesleges, üres kalórákat, amit a testünk  nem használ fel.

Ha nem vagy benne biztos és nem tudod, hogy is működik ez, akkor nagyon jó módszer és segítség lehet benne, ha ismerjük az ételek kalóriaértékét és a kiadott energia nagyságát. Erre már készítjük ingyenes programunkat, amit hamarosan tudtok használni Ti is, magyar nyelven is.

Tovább olvasom...
Neked ajánlott:
Ing. Andrea Hajduová

Személyi edző – SAKFST 1. szint; fekete öves karate edző – 1. dan; szlovák karate bajnok; C kategóriás bíró; több országos és nemzetközi sikeres versenyző; szlovák rekorder; városi kitüntetett sportoló; legjobb versenyzői cím Nyílt Cseh Bajnokságról

Hozzászólás

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Ajánló: Edzések

Fentre
%d blogger ezt szereti: